rikkert in a nutshell.

A35A2081-LinkedIN.jpg

Hoewel Rikkert van huis uit art director is ligt copywriting ‘m ook goed. Daarom is hij feilloos in staat zijn ideeën zelfstandig op te schrijven, vorm te geven én met aanstekelijk enthousiasme te presenteren. Communicatief sterk. Gewend om creatieve teams aan te sturen en te begeleiden. Leidinggevende en coachende kwaliteiten. Strategisch inzicht. Heeft er plezier in complexe briefings terug te brengen tot de kern.

1999
Start bij Bureau, Boog, Knoop als vormgever/ art director. Mede verantwoordelijk voor succesvolle campagnes voor onder andere Binck, Yamaha, NRC Handelsblad, De Nederlandse Hartstichting en Pink Ribbon.

2007 
De overstap naar Alfred. Head of studio en art director. Geeft leiding aan 6 mensen, is verantwoordelijk voor alles dat de studio verlaat. 

Als art director niet alleen verantwoordelijk voor concept en uitwerking van televisiecommercials voor CêlaVíta, Becel, Jumbo (tagons), Krasloten (animaties) en Rexona (billboards en breakbumpers) maar óók voor vele nationale- en internationale fotografie shoots voor onder andere 1850, AutoTrack, Becel, CêlaVíta, Croma, De Telegraaf, Grolsch, Johma, Jumbo, Knorr, Krasloten, Lotto, Milner, Mona, Rexona, Rivella, Royal Club, Sun, Sultana, Verkade en Zonnatura.

SAN nominaties voor De Telegraaf en Croma.

2014
In 2014 de stap naar Joe Public als creative/art director. Mede verantwoordelijk voor concept en uitwerking van prijswinnende campagnes voor PostNL, Fit4Free, Oranje Kruis, Friesche Vlag, Topking, Vitens, Ohra, GAMMA, Online, Opzij, Maaslander, Lonka en Historisch Nieuwsblad.

ADCN - Gouden Lamp (Promo/Activation & Direct), ADCN - Zilveren Lamp (PR), ADCN - Nominatie Grand Prix, ADCN - Nominatie Digital & Social, Zilveren Effie, Eervolle vermelding Titanium Effie, Gouden Esprix (B2C), 1x zilver Eurobest, 2x Eurobest brons, SAN Accent (Corporate), SAN Accent (Smart Idea), 4x Cannes Lions finalist nominatie en 1x New York Festivals Finalist Award voor PostNL 'valentijnskus'.

2016
Vanaf mei 2016 freelance creative/art director.
Prefered supplier van Joe Public.

2017
Freelance Creative Director bij TMG. Intern reclamebureau opgericht. Creatieven aangenomen, begeleid en gecoacht. Creatief verantwoordelijk voor mooie campagnes voor o.a. De Telegraaf,
TMG, Privé, Metro, Telegraaf VNDG, Vrouw Magazine, Relatieplanet en Noordhollands Dagblad.

rikkert@rikkertboog.nl
0654732939