rikkert in a nutshell.

A35A2081-LinkedIN.jpg

Hoewel Rikkert van huis uit Art Director is ligt copywriting ‘m ook goed. Daarom is hij feilloos in staat zijn ideeën zelfstandig op te schrijvenvorm te geven én met aanstekelijk enthousiasme te presenteren. Communicatief sterk. Gewend om creatieve teams aan te sturen en te begeleiden. Leidinggevende en coachende kwaliteiten. Strategisch inzicht. Heeft er plezier in complexe briefings terug te brengen tot de kern. Specialiteit: het oprichten/begeleiden/adviseren van in-house agencies en het kraken van communicatievraagstukken aan klantzijde.

1999
Start bij Bureau, Boog, Knoop als vormgever/ art director. Mede verantwoordelijk voor succesvolle campagnes voor onder andere Binck, Yamaha, NRC Handelsblad, De Nederlandse Hartstichting en Pink Ribbon.

2007 
De overstap naar Alfred. Head of studio en art director. Geeft leiding aan 6 mensen, is verantwoordelijk voor alles dat de studio verlaat. 

Als Art Director niet alleen verantwoordelijk voor concept en uitwerking van televisiecommercials voor CêlaVíta, Becel, Jumbo (tagons), Krasloten en Rexona maar óók voor vele nationale- en internationale fotografie shoots voor onder andere 1850, AutoTrack, Becel, CêlaVíta, Croma, De Telegraaf, Grolsch, Johma, Jumbo, Knorr, Krasloten, Lotto, Milner, Mona, Rexona, Rivella, Royal Club, Sun, Sultana, Verkade en Zonnatura.

SAN nominaties voor ‘De Telegraaf trakteert’, ‘Telegraaf Appeltje van Oranje’ en Croma.

2014
In 2014 de stap naar Joe Public als Creative/Art Director. Mede verantwoordelijk voor concept en uitwerking van prijswinnende campagnes voor PostNL, Fit4Free, Oranje Kruis, Friesche Vlag, Topking, Vitens, Ohra, GAMMA, Online, Opzij, Maaslander, Lonka en Historisch Nieuwsblad.

ADCN - Gouden Lamp (Promo/Activation & Direct), ADCN - Zilveren Lamp (PR), ADCN - Nominatie Grand Prix, ADCN - Nominatie Digital & Social, Zilveren Effie, Eervolle vermelding Titanium Effie, Gouden Esprix (B2C)1x zilver Eurobest, 2x Eurobest brons, SAN Accent (Corporate), SAN Accent (Smart Idea), SAN nominatie (Excellent)4x Cannes Lions finalist nominatie en 1x New York Festivals Finalist Award voor PostNL 'valentijnskus'.

SAN nominatie (Retail) voor GAMMA.

2017-2018
Interim in-house Creative Director bij TMG.
Intern reclamebureau opgericht. Creatieven aangenomen, begeleid en gecoacht. Creatief verantwoordelijk voor mooie campagnes voor o.a. De Telegraaf, TMG, Privé, Metro, Telegraaf VNDG, Vrouw Magazine, Relatieplanet en Noordhollands Dagblad.

2019-2020
Interim in-house Creative Director bij HEMA.
Met ontzettend veel plezier leiding gegeven aan de in april 2019 nieuw opgerichte in-house HEMA STUDIO. Ik kreeg te maken met allerlei facetten van het creatief leidinggeven; van het bedenken en presenteren van concepten, coaching en begeleiding van collega creatieven tot het bedrijven van interne politiek. Ik was verantwoordelijk voor de bewaking- én verbetering van de HEMA beeldtaal, wereldwijd. Het resultaat ben ik apetrots op: binnen een paar maanden deden we niet alleen alle productfotografie in huis, maar ook alle campagnes. Na bijna een jaar bouwen had de businesscase bestaansrecht en werd mijn interim plek fulltime ingevuld.

2020-2021
Interim Creative Director bij giftcards.group, marktleider in cadeaukaarten en cadeaukaarten-platforms. Creatief verantwoordelijk voor succesvolle merkcampagnes van o.a. cadeaubon.nl, Diner Cadeau, giftcards.nl, kerstpakket.nl.

2021-2022
Interim Creative Director bij Abovo Maxlead. Na de fusie van Abovo Media met Maxlead in 2019 één van de grotere media- en perfomance marketingbureau’s van Nederland. Verantwoordelijk voor missie/visie, positionering en bijbehorende campagne.

2022-2023
Na de laatste paar maanden van 2022 een TV- en radiocampagne te hebben bedacht en gemaakt voor giftcards.group voor de Keuze Cadeaukaart van cadeaubon.nl ben ik aangetrokken door Beer in a Box als Executive Creative Director. Missie en visie zijn bepaald en de eerste TV-campagne is bedacht en gemaakt. Een samenwerking voor langere tijd, waarin een nieuwe creatieve strategie is bepaald en meerdere campagnes de revue zullen passeren.

2016 - nu
Vanaf mei 2016 freelance Creative Director/Art Director. Zowel aan bureau- als klantzijde word ik ingehuurd om ideeën te maken of processen creatief te begeleiden.

2020 - nu
In 2020 samen met Jan Has en Peter Zeehandelaar AMMO Amsterdam opgericht; een uniek in-house concept waarbij een ‘eigen’ marcom-project de basis is voor training en coaching.

rikkert@rikkertboog.nl
0654732939